Friday, November 5, 2010

assalammualaikum,,haa,,aku nk cita la ckit mod atawpon keadaan aku while exam stam,,,
bnyak gelagat,bnyak ragam pd masa nk periksa,,mahupon dlm dewan,,,
haa,ha,,haa,,memang aku nk trglak la jugak!!!!!reaksi kwn2(termasuk aku)...

17 10 2010 semua dok getaq abh,,,pakat dok study,,dok hafai..dok kerat kertas _ u _..
aku , mush , penai..dok stdy hadis,,mmang syok arr ngn penai,,dia kaji abh tentang soalan hadis,,aku pon jenis lazy la jugak,,aku just stdy yg tu je,,dlm kol 20 30mlm ,, trdengaq ejin keta biru.. iaitu keta ustaz harun,,dia mai nk pantau tulab dia,,sambil dia open prbincangn,,kami pon bincang lah satu hadis tu,,(kitabul ahkam,,klau x silap)..hdis ni dikira spot la jugak,, discussion open ni abh dlm kol 22 00.. dlm kol 23 30 aku pon tidoq la..(lpas tu stdy feqah pulak)
say:wei penai jom p tidoq,,tidoq kat na,,kat surau la,,hee,,he..hee...

18 10 2010 0530pg..aku trjaga lihat semua dok stdy,,dgn mata yg baru celik nmpak sorg laki brtubeh gempal,,,(MIMI)..aku pon buka langkah blk ke dom,,dan terus mandi,,0630pg solat subuh(masbu' la)..
0700pg pergi ke kls..semua nmpak mcm brsemangat ,, dok stdy la,,(nk peringat blk)
0749pg,,semua dh siap sedia nk masuk ke dlm dewan,,0750pg taklimat serba sedikit dr pengawas periksa,,mod:dok dok dlm dewan dh 3 kali..(pmr,spm,stam,,)
0800pg,,mula lah exam ,,paper hadis...alhamdulillah yg mana penai spot masuk..aku cukop lega,,
dan menulis segala yg aku ingt,,ada jugak wat pala sendiri...the last hadith dlm soalan 4..hadith yg dibincang olh ustaz harun,,aku rasa mcm nk mnjerit dlm dewan,,,(uarggghhh!!!!!!!) x sangka naik,,mujoq la bg perhatian semasa perbincangan,,alhamdulillah,,segalanya dh dipermudahkan olh ALLAH,,,

1100pg masih buntu dgn feqah,,tension+pening=alsan ja,,solat dhuha,,rasa tenang la,,
1120pg masuk ke dlm dewan,,1130pg jwb feqah kertas 1...tngah2 dok jwb ada jugak yg dok mulakan operasi,,alhamdulillah segalanya dipermudahkan oleh ALLAH,,,

1330ptg dok bersembang lg dlm dom,,dok hafai lagi,,1345ptg go to surau for the solat zohor...dok hapai lebih kurang,,1420ptg masuk dlm dewan,,bukak je feqah kertas 2,,fuh,,tension la,,hardcore la soalan,,1530ptg,,mod:diserang ngantok..ketika ini,,ramai yg sedang beroperasi,,
aku nk trgelak gelagat kwn..time ni mmang ramai yg rajin pergi ke bilik ayaq(basuh muka),,
aku sedang memerah otak,,akhirnya keluaq juga jawapan dr buah fikiran aku,,,(wueekk!!!!)
1630 aku kluaq dr dewan,,blk ke dom aku taketime dlm msa 15 minit(membuta sat)...

situasi pd hari pertama imtihan stam!!!!!
bersambung kemudian>>>>>

1 comment:

  1. cayalah dan, enta study...angah cam tak caya... much improvement angah nampak... enta makin matang! angah doakan enta berjaya lulus dgn cemerlang STAM!

    ReplyDelete